Demo



Var och demonstrerade igår mot utvisningen av irakier som håller på att ske just nu och som kommer fortsätta. Det var helt fantastiskt att det var så mycket folk. Ca 300 personer stod det i någon tidning. Jag hoppas att alla de som kom dit också är med på nästa blockad vid förvaret i kållered. Själv var jag inte med då jag hade juridiktentan som hängde över mig. Men jag är så stolt över de som var där och som visade sånt civilkurage. Jag kommer med nästa gång det lovar jag!! Känns helt galet att man utvisar människor till ett land där man vet att de med största sannorlikhet kommer bli förföljda och kanske torterade. Jag vill och kan inte stå bredvid och titta på i så fall. Jag vill kunna stå för mina handlingar och sova gott om natten i vetskapen om att jag i alla fall försökte göra något.
För er som vill veta mer: http://www.aktionmotdeportation.se/

Har nu börjat nya kurserna för terminen: Ungdomstiden och Kvinnor i utsatta livssituationer. Är väldigt peppad på att få lära mig mer och läsa alla intressanta böcker. Och om någon vecka sådär får jag domen om jag blivit godkänd på juridiken. Jag har verkligen ingen aning om hur det gick så jag skulle bli så sjukt glad om jag klarade mig. Då skulle det bli fest=)!

Nu ska jag planera för sista lägerhelgen med gamla gruppen. Kommer bli konstigt att inte va med mer men också väldigt skönt då det är en tuff grupp med många svåra barn. Vi får se vad det blir för grupp jag ska börja i istället. Spännande!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0