håret håret

Jag funderar på att klippa av mig mina dreads... det känns läskigt! Men jag tror att efter ett tag skulle det nog kunna bli riktigt snyggt. När jag var liten passade jag i kort hår. Jag struntade i hur jag såg ut så en lycklig moder klippte en lättskött frisyr som gjorde att jag såg ut som en kille. Tyckte jag bara var roligt. Jag var lite lättare att klippa än min syster som fick luggen nästan snaggad. Fast då kanske till och med jag hade brytt mig.
Det var så skönt att inte bry sig ett dugg om sitt utseende så som jag gjorde då. Jag var inte ens medveten om vem som var söt eller ful. Inte för att jag idag är besatt av mitt eget utseende, det finns kvar ganska mycket av 7:åringen i mig som inte bryr sig, men samtidigt är man så medveten så påtvingad att lägga märke till allt. Oundvikligt kan det till och med få styra ens humör. Det irriterar mig.
Men tillbaka till att klippa sig.. vad tror ni? Ska jag våga? Funderar på att göra det innan vi åker. Kommer vara så varmt med dreads i Thailand och Australien.


Kommentarer
Postat av: Anonym

you go girl!! Jag tror du kommer se snygg ut i kort har, den som vagar den vinner, du vet!

2008-10-23 @ 06:50:09
Postat av: Siri

yo go girl! Jag tror att du kommer se snygg ut i kort har! Den som vagar den vinner, du vet!

2008-10-23 @ 06:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0