då, nu osv

Jag har märkt att jag har blivit dålig på att leva i nuet. Det är i vanliga fall något som jag anser mig relativt bra på. Men jag antar att det inte är så konstigt när alla dagar jag jobbar går ut på att få tiden att gå. Jag önskar att jag kunde fylla dem med något mer meningsfullt men det är svårt att komma på vad det skulle kunna vara som jag har möjlighet att slita mig ifrån så fort jag behövs. Det som är positivt är att jag vet om att jag gör så och jag vet varför jag i så fall fortfarande jobbar kvar. Jag har en resa att betala. Så enkelt är det och jag är beredd att offra min tid för att den ska kunna genomföras. Jag hoppas att min vardag efter resan kommer bli mer meningsfull i sig själv än vad den är nu då jag bara längtar tills jag är ledig.
Men jag tror ändå det kommer kännas som det var värt det. Och snart är Paris här och sen är det inte långt kvar till Roskilde och sen ligger bara Prag och väntar på oss. Jag tror den här sommaren kommer bli fantastisk.

Igår fick jag idka chaufför på jobbet. En arbetsdag för att köra en bil till Skärhamn, spankulera omkring där och sen köra tillbaka. Kändes helt okej att få betalt för det speciellt som jag tycker det är kul att köra bil också. Men lite segt att jag precis missade en buss hem så jag fick vänta i 1,5 timmar innan jag kunde åka. Så fick jag en söndag ledig istället. Nej nu måste jag jobba lite...

Kram och Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0