1 maj

Så var det äntligen maj och snart är sommaren här, på riktigt. Fast jag vågar nästan inte tro på det. Samma sak varje år. Vintern känns så lång och omöjlig att överleva att man till slut ger upp hoppet på att en förändring kommer. Så att när den väl är här så vågar jag inte riktigt hoppas på att den är på riktigt, att den är här för att stanna. Våren. Sommaren. Det är ju galet att man 6 månader om året bara längtar bort. Tänkte hoppa över det nästa år och istället va i Thailand och i Australien. Känns väldigt bra. Ska börja leta biljett på allvar nu.
Valborg och första maj har firats på gammalt vanligt svenne bannan sätt. Fest på valborg i biskåpsgården och det var ju väldigt skönt att slippa ta sig in till stan och trängas med fjortisar och poliser i slottsskogen. Peter har kommit hem från Syrien så det var väldigt kul att ha honom med igen. Vi gick även en liten sväng till lokalpuben Vår krog och bar. Där var medelåldern 35 och dom spela bara schlagers. Så kulturkroken var ett faktum men sånt kan ju va nyttigt det med.
Första maj demonstrerade jag. Jag gick med i syndikalisternas tåg. Där haglade slagorden och äggen så det var ganska spännande. Senare på kvällen så gick vi till deras fest å RioRio. Det var också himla trevligt men vi åkte hem ganska tidigt så idag känner jag mig utvilad och pigg. Det blir nog att hänga i solen och eventuellt spela lite biljard. Allt blir så mycket lättare när det är varmt ute.
Hoppas värmen gör er lika gott som den gör mig.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0